Nisan 29, 2010

CİNQUE TERRE-PORTOFİNO-EYLÜL 08

CAMOGLİ
Yine yollardayız.Benim için bu tatilin anlamı olan, İtalya'nın Liguria Bölgesi'ndeki Cinque Terre'ye gidiyoruz.Cinque Terre ,Milano'dan 223 km uzaklıkta.İtalya'nın kuzeybatısında yeralan Liguria Bölgesi,Cenova Körfezi etrafında kıvrılmakta olup İtalyan Rivierası olarak adlandırılmaktadır.Dağları sarmalayan yollar,sarp yamaçlar,enfes koylar,muhteşem deniz manzarası.Yol tehlikeli ama çok keyifli.İlk olarak Camogli'de kahvaltı molası verdik.Bir durak sonrası Portofino.Burada hayat yavaşlatılmış gibi.Denize giren insanlar,eski binalardan sarkan çamaşırlar,çiçeklerle donatılmış balkonlar...Kilise çanları eşliğinde sahilde kabaklı foccacialarımızı ve elmalı turtalarımızı yedik,kahvelerimizi içtik.
Cinque Terre'ye gitmek üzere yola devam.Yollar tünel ve viyadüklerle dolu.Cinque Terre 5 köyden oluşuyor.Monterosso Al Mare,Vernezza,Corniglia,Manarola ve Rio Maggiore.Patika yolları arabamızla aşarak ilk köy olan Monterosso Al Mare'deyiz.

MONTEROSSO AL MARE
Günlerden pazar,trafik yoğun,köyün içine arabayla giriş yasak,otopark dolu.Arabamızı yaklaşık 1 km uzağa ,yola park edip yürüdük.Monteresso'nun büyük bir sahili var ve köyler arasında turistik açıdan en gelişmiş yer.Diğer köylere giden patika yürüyüş yolları var.Eğer yürümek istemezsen trenle ulaşım imkanı bulunuyor.Ama çok ısrarlıysan daracık ve uçurum kenarından geçen karayolunu da kullanabilirsin.Fotoğraflarını görüp çok etkilendiğim, kayalara oyulmuş insan figürünü buluyorum hemen.Biraz tepeye kaleye doğru yürüdük sonra vakit geçirmeden diğer köylere gitmek için trene bindik.Cinque Terre bir güne sığacak bir yer değil.

Ama bizim programımız bir

günle sınırlı olduğundan tüm köyleri görme imkanımız yok.Aralarından bir tanesini daha seçeceğiz.Vernezza ve Corniglia'yı atlayarak Manarola'ya gittik.Tam isabet.Bir yeri gözünde fazla büyütünce sonu hep hüsran olur.Bu tatilde de ondan korkuyordum.Ama Manarola'yı görünce soluğum kesildi.Üzüm bağlarıyla çevrili, kayalıkların üzerine kurulmuş renk renk evlerden oluşan sevimli mi sevimli,nefes kesen bir yer.Manarola ve son köy olan Rio Maggiore arasındaki yürüyüş yolunun adı Path of Love, yol çok keyifliymiş ve yarım saatte yürünüyormuş.Manarola'da seafood spagetti ve yengeçli ev yapımı makarna yedik.Benim yengeçler bütün olarak makarnamın üzerindeydi.E haliyde yemesi kolay olmadı.Bu güzel yerden ayrılmak çok zor.Monteresso'ya dönüp çilekli ve kavunlu likörlerimizi aldık , arabaya yürümek tam bir kabus.Devamlı yokuş çıkarak 1 km den fazla yol ve yorgunuz ve elimizde şişeler. :(

Planımız akşam yemeğini Portofino'da yemek.Portofino
Monteresso arası 75 km.Ama pazar akşam trafiği ve boş benzin
depomuz bizim planlarımızı suya düşürdü.Sonunda Santa Margherita'ya ulaştık.Etraf cıvıl cıvıl.Biraz ilerisi Portofino.Buradan motorla Portofino'ya ulaşabilirsin.Arabayla gitmekten daha mantıklı.Otopark yine sorun.Gündüz gelsek ne yapardık bilmiyorum ama akşam olduğundan herkes dönmüş, euro 10 vererek otoparka arabayı attık.Küçücük bir yer ama bir sürü markanın mağazası var.Portofino son liman demek.İnsanlar genelde birbirinden güzel tekneleriyle gelip yemek yiyip alışveriş yapıyorlar.Restaurantlar pahalı haberiniz olsun.
MANAROLA

Cinque Terre ve Portofino olmazsa olmazları....

PORTOFİNO

• Cinque Terre'ye birkaç gün ayır.Tüm köyleri doyasıya gez.İçine sindir.
  • Path of Love'dan yürü.
  • Manarola'da '' la vita é bella ''.Aklım Manarola'da kaldı.Arrivederci Manarola...
  • Portofino'da zaman geçir,tekneleri seyret,zenginliği hisset.
  • Monteresso'dan çilekli likör al ve diğer tüm likörleri tat.Nefissss.
  • Monteresso'daki kayaya oyulmuş insan figürüne hayran kal.

Son olarak
Liguria Bölgesi çok keyifli.İtalya'da Liguria

Bölgesi'yle rakip olabilecek tek yer Amalfi Coast'un yeraldığı Campania Bölgesi.Ama bence Liguria açık ara önde gelir.Bu bölgede tatilin tümü geçirilebilir.Genova'dan başlayıp Camogli,Lavagna,Levante,Cinque
Terre,Portofino gezilebilir.Vakit varsa Genova'dan San Remo yönüne de gidilebilir.Biraz daha ilerisi Nice.