Nisan 28, 2010

COMO GÖLÜ - EYLÜL 08

Como- Milano yaklaşık 50 km. Milano'dan çıkıp 45 dak.
Como Gölü lades kemiğine benziyor.146 km2 yüzölçümüne sahip.Gölün yarısı İtalya diğer yarısı İsviçre sınırı içinde yeralıyor.Buradan İsviçre'nin Lugano şehri yarım saatlik mesafede,vizeniz varsa sınırdan İsviçre'ye geçebilirsiniz.Gölde çeşitli feribot turları yapılıyor,ortalama 2-3 saat sürüyor.Biz göl etrafını arabayla turladık.Bence daha keyifliydi.Her dönemeç ayrı bir manzaraya açılıyor,yol çok keyifli iki araba yanyana zor geçiyor,evler muhteşem,Como Gölü harika,en ufak bir görüntü ve çevre kirliliği yok.Como'da önce fünikülerle Brunate'ye çıkıp tepeden Como manzarasını seyrettik.Como merkezde yapacak çok şey yok.Şehrin orta yerinde ihtişamlı bir katedral yeralıyor.2 cafe latte ve 2 dilim pizza (toplam euro 9) ile kahvaltımızı yaptık ve kendimizi yollara vurduk.
Sırasıyla Como'dan başlayıp Torno,Careno,sevimli Nesso ve nihayet romantik Bellagio.
BELLAGİO
Como gölünün incisi.Dar ve merdivenli sokaklar,cafeler,eski evler,devasa bahçesiyle Villa Melzi ve muhteşem konumuyla Villa Serbelloni görülmesi gerekenler.Bellagio'dan arabalı vapurla Mennagio'ya geçtik.( araç dahil iki kişi euro 10 ) Menaggio'ya kış erken gelmişti pek sessiz ve huzurluydu.Yollardaki peysaj çalışmalarına ve yürüyüş alanlarının
düzenine hayran kaldım.Dönüş yolumuz , Bellagio tarafı olan karşı yaka kadar keyifli değildi.Menaggio'dan Tremezzo,Lenno ve gölün tek adası olan Comacina'yı da gördükten sonra Cernobbio'da Villa D'este'de kahve molası verdik.
Göl kenarında bulunan çok şık ve ihtişamlı otelin harika bahçesi var.
MENNAGİO
Yorucu günün ardından Milano'ya döndük.Zamanımız kalsaydı Maggiore ve Orta Gölü'ne de gidecektik ama Como Gölü tüm günümüzü aldı,yetmedi bile.Maggiore Gölü'nü de görmek isterdim.

Como olmazsa olmazları
  • Arabayla Como'dan başlayarak Bellagio'ya kadar gitmek,yolda her gördüğün manzara da durup yolun keyfini çıkartmak,bol bol fotoğraf çekmek,
  • Muhteşem evlerin sahiplerini kıskanmak,
  • George Clooney'i görmeyi umut etmek:)
  • Bir dahaki sefere mutlaka Villa d'Este'de konaklamak,
Son olarak
Como Gölü'ne gitmişken Maggiore Gölü'ne de gitmek gerek.Hatta vakit varsa Orta Gölü'ne de uğranabilir.Özellikle Maggiore Gölü 212 km2 alanıyla Garda'dan sonra İtalya'nın ikinci büyük gölü.Borromee Adaları göldeki en önemli turistik noktalar.Como- Maggiore arası yaklaşık 100 km Maggiore- Orta Gölü arası yaklaşık 30 km.Orta Gölü daha az turistik.