Nisan 27, 2010

MİLANO EYLÜL 2008

THY sabah uçağıyla yaklaşık 3 saat sonra Milano Malpensa Havaalanı'ndayız.Kiraladığımız arabamızı aldıktan sonra navigator ve Milano haritamız olmadan, büyük bir cesaretle Milano sokaklarındayız.Yanımızda sadece otelin google map dökümü var. Tabi ki kaybolduk.Yoldan geçen yaşlı italyanlara adresi sormak zorunda kaldık, kalmaz olaydık.Onlar ingilizce biz italyanca bilmiyoruz ,e doğal olarak anlaşamıyoruz.Ama italyanlar çok ısrarlı, anlaşamasak da orta yolu bulacaklar.Heryerden birine sesleniyorlar, gelenler başkalarını çağırıyor, bayağı kalabalıklaştık ama nafile.Teşekkür edip ayrılırken bile halen trafik ışıklarını tarif etmeye çalışıyorlardı. Günümüz çok hareketli başladı. Sonunda otelimiz Antares Hotel Accademia'yı bulduk.Otelin otoparkı günlük euro 20 olunca araba tabi ki arka sokağa park edildi.Otelin yeri çok merkezi olmasa da odalar çok konforlu ve temiz.Otelin hemen önünden geçen 19 nolu tramle 15 dak.merkezdesin.Ama bizim gibi aceleden yanlış trame binip 45 dak.gezmezsen.:)
Milano turumuza Cadorna bölgesinden başladık.Birer sandviç ve bira ile önce kendimize geldik.İlk durak çok merak ettiğim Chocolat. Dondurmalarını tattık.www.chocolatmilano.it
Harikaaa.Fıstıklı ve çikolatalı favorim.Enerji depoladıktan sonra şehir turumuza devam.
  • Castello Sforzesco ve Sempione Parkı.Via Dante'nin sonunda yeralan Castello kalesi ve kalenin parkı, Milano'nun en önemli tarihi mekanlarından.Vaktimiz olmadığından parkın keyfini çıkartamadık.Şöyle bir kaleyi gezdikten ve parka göz gezdirdikten sonra Via Dante boyunca yürüdük.Yanlış trame bindiğimizden dolayı turu tersinden yaptık.Aslında Duomo'dan başlayıp Sempione parkında çimenlere yayılarak turu tamamlamak daha doğru..www.milanocastello.it
Duomo Meydanı.135 kubbesiyle 500 yılda yapımı tamamlanan ihtişamlı Duomo Katedrali'nin yer aldığı şehrin kalbi.Duomo, Roma ve Sevilla'daki katedrallerden sonra dünyanın üçüncü büyük katedrali.Katedralin bronz kapısının üzerindeki figürler görülmeye değer.
  • Galleria Vittorio Emanuele . Duomo'nun kapı komşusu. Duomo ile Scala'yı birbirine bağlayan cam tavanlı alışveriş merkezi.Binanın mimarı galerinin çatısından düşerek ölmüş.İçerisinde çeşitli markalar var. Milano'nun ünlü restaurantlarından biri olan Savini 'de burada.Fiyatlar biraz pahalı mesela risotto alla milanese euro 23, tiramisu euro 20 :) www.savinimilano.it Yalnızca kahve içmek isterseniz 5 euro'ya Zucca'da cappucino içebilirsiniz.www.caffemiani.it

La Scala.Galleria Vittorio Emanuele'in içerisinden geçerek arka sokakta bulunan opera binasına ulaşabilirsiniz.2000 kişi kapasiteli opera binasında vaktinde Maria Callas'ın sesi yankılanıyormuş.

Via Monte Napoleone .İşte şimdi Milano'dayım diyebilirim.Cadde markalarla dolu.Şeytana uymayıp sadece vitrinlere bakmak gerek.İş çıkış saatine rastladık.Harikaaaa.Birbirinden şık ve güzel insanlar,moda dergilerinden fırlamış gibiler.Herkes birer kadeh şarap veya şampanya eşliğinde cips ve zeytin atıştırıyor.Biz de eksik kalmadık.Evet görmek istediğimiz Milano'nun en eski pastanelerinden biri olan Cova da karşımıza çıktı.Orta boy elmalı turta euro 50!!!.İyiymiş.: www.pasticceriacova.com Meşhuuuur çikolatasından alıp yedik.
Akşam Via Dante'de şarap peynir yapıp günü bitirdik.

Milano olmazsa olmazları
  • Duomo Meydanı'nda merdivenlere otur, katedrale hayran kal,şehri yaşa.
  • Chocolat'ın nefis dondurmalarını tat.
  • Gün sonunda Sempione Park'ta yorgunluk gider,
  • Mutlaka iş çıkış saati Via Montenapoleone'de ol.Sokaklarda salın İnsanları seyrederek şarabını iç.
  • Akşam Ristorante Charleston 'da Risotto alla milanese ve Osso Buco (dana incik) ye.www.ristorantecharleston.it
Son olarak
Milano, Roma ve Venedik'ten sonra ilk başlarda sıkıcı gelebilir ama yine de farklı ve keyifli.Yakın çevrede gezilecek birçok yer var.Özellikle Göller Bölgesi Milano'ya gitmişken mutlaka tatil planına dahil edilmeli.