Ocak 08, 2014

YUNANİSTAN KAVALA-SELANİK-HALKİDİKİ

KAVALA , HAZİRAN12
Nisan ayında bir gün Burgazada Kalpazankaya'da oturmuş rakı balık keyfi yaparken ortaya çıktı fikir.3 aile çoluk çocuk arabayla Yunanistan tatili.Hemen tarih kararlaştırıldı.Haziran sonu yapacağımız gezi programımız Kavala,Selanik,Halkidiki ve Thassos 'u içerecekti.Hadi bakalım hayırlısı diyerek arabanın işlemlerini yaptırmak için doğru Turing'e. Sadece Uluslararası Ehliyet ( daha önce aldıysan 154 ytl,ilk defa alıyorsan 300 ytl ,1 yıllık ) ve Uluslararası Trafik Sigortası ( 15 günlük 63 euro ,1 yıla kadar dilediğin sürede yaptırabiliyorsun.) gerekiyor.Sonra ver elini komşu.Herşey hazır, hepimiz çok heyecanlıyız sabah 6' da yola çıkıp hiç durmadan İpsala'ya kadar gittik.İstanbul-İpsala yaklaşık 250 km.İpsala'da Ünal Peynir'de tost çay ve ihtiyaç molası.Yola devam sınıra çok az kaldı.Gümrükden sorun yaşamadan ve çok beklemeden geçtik.Rotamız Kavala,Alexandroupoli'yi dönüşe sakladık.Yaklaşık 2 saat sonra şirin sahil şehri  Kavala'dayız.Limanda yanyana birsürü tavern ve cafe var.Limana girer girmez daha arabamızı park ederken bizi karşılayıp  hoşgeldiniz,buyrun diyen garsonun olduğu lokantaya oturduk.Menü türkçe.Yol yorgunuyuz ama keyfimiz yerinde.Hemen buz gibi Mythos biralarıyla Yunanistan'a merhaba diyoruz.Neler yedik bakalım. Musakka,sardines,gavros,köfte,salçalı patates,midyeli pilav,ahtapot ızgara,kalamar tava,patates tava ve Greek salad.Hesap şaka gibi 10 kişi  117 euro.Hemen sonrasında greek cafemizi yandaki cafede içtik.
Mythos bira:)
KAVALA
İMARET HOTEL
Kavala olmazsa olmazları,
  • Tarihi Su Kemeri,Kanuni Sultan Süleyman tarafından yaptırılmış.Şehrin bir ucundan diğer ucuna kadar uzanan,Kavala'nın simgesi su kemerinin altından geçerek şehre giriş yapılıyor.
  • TARİHİ SU KEMERİ
  • İmarethane,Artık lüx otel olan İmarethane görülmesi gereken yerlerden.Hiç olmazsa bir kahve molası verilebilir ancak fazla turistik vaziyetteysen oteli gezmene ve bişeyler içmene izin vermiyorlarmış.Biz doğal olarak bir tabur insan olarak girişi denemedik bile.

• Kavala Kalesi,Kavala manzarası için merdivenleri bayağı tırmanman gerek.
  • Agios Nikolaos Kilisesi,Minaresi kaldırılarak kilise haline getirilmiş İbrahim Paşa Cami
  • Kavalalı Mehmed Ali Paşa'nın evi,Osmanlı paşası Mısır valisi Kavalalı Mehmed Ali Paşa'nın müze haline getirilmiş evi.

Bu yemeğin üzerine biraz ağırlık çöksede rotamız Selanik.

SELANİK, HAZİRAN12
Otelimiz Hotel Luxembourg.Oda kahvaltı 95 euro.Otelin lokasyonu süper,heryere yürüme mesafesinde otel biraz eskimiş ama temiz.Hemen soyunup dökünüp kendimizi Selanik sokaklarına attık.Attık da hava çok sıcak 39C.Nefes alamıyoruz değil ki yürümek.Komşuda kriz ağır.Alışveriş caddesi Tsimiski Caddesi'nde dükkanlar boş,şehir sıcaktan ve krizden dolayı ölü şehir.Meşhur Aristotelous Meydanı bile bomboş.Ayasofya Kilisesi'ne kadar yürüdük.Kilisede düğün vardı.Biraz onları seyrettik.Bu sıcakta nasılda şıkır şıkırlar.Kiliseye İstanbul'daki Ayasofya'nın küçük bir kopyası denilsede pek bir alakası yok gibi.Biraz deniz havası almaya Beyaz Kule'ye doğru yürüdük.Kordonun sonunda yeralan kule,Osmanlılar tarafından zindan olarak kullanılmış.Sıcaktan adım atamaz durumdayken imdadımıza karaya bağlı duran teknebar yetişti.Tam yayılmış biralarımızı içiyoduk ki ne olduğunu anlamadan tekne hareket etti.Panik halinde nereye gidiyoruz diye sorunca merak etmeyin 20 dakika kıyıya paralel tur atacağız dediler.Aman pek iyi oldu.Biraz soluklandık.Dönüşte yemek zamanı gelmişti.Aristotelous meydanının hemen arkasındaki tavernalar bölgesine gideceğiz.Burada yanyana birsürü taverna var.To Dixtu bizim tercihimiz.Cumartesi akşamı olduğundan canli müzik var.Oturduk ancak sıcaktan hala kendimizde değiliz.Biraz müzik biraz uzo tamamdır.Çiftetelli Turkiko şinanay yavrum şinanay:)Yediğin herşey bukadar mı lezzetli olur,Barbayanni Uzoyu da tek geçerim.Lacivert etiketlisi bizim damak tadımıza daha yakın.Gelsin fetalı greek salatalar gitsin ahtapot kalamar ve kızartmalar.Bu adamlar kızartma işini acayip yapıyorlar.Sipariş verdiğin anda kızartıyorlar.Çıtır çıtır , sıcacık .Yunanistan'da gittiğimiz restaurantlarda yediğimiz kızartmaların hepsi birbirinden lezzetliydi.Hayatımızda yemediğimiz kadar çok kabak ve patlıcan kızartması yedik herhalde.Patatesi saymıyorum bile.O akşam garson bize soda ve buz yetiştiremedi.Yedik içtik çok ama çok eğlendik.Hesap 127 euro geldi.Onlar yunanca söylediler biz türkçe eşlik ettik çoğu şarkıya.Yedidüvel zindanııından beterdir yedikuleee ........
TEKNEBAR MACERASI
BEYAZ KULE
ATAMIZIN EVİNİ ZİYARET
TO DIXTU'DA CIFTETELLI TURKIKO

Ertesi sabah Atamızın doğduğu evi ziyaret edip Halkidiki'ye doğru yol alacaktık ama Atatürk'ün evi tadilattaymış.Çocuklar bu duruma çok üzülüp dışardan bakmakla yetindiler.Yola devam Halkidiki bekle bizi.

Selanik'e gitmişken buraları da atlamayalım,
  • Terkenlis Pastanesi bu bölgenin en ünlüsü.Şubeleri var.Kekleri çok leziz.
  • Birçok börekçi var.Bizim kol böreğine çok benzeyen , tatlı ve tuzlu çeşiti olan börekleri denemek gerek.Ben tatlı olan böreği pek sevdim.
  • Chatzis Patisserie(Hacı Pastanesi)'nde bizim tatlıları nasıl yapıyorlar bir test etmek gerek,aşureden tulumbaya bütün çeşitleri yapıyorlar,
  • Galaktoboureko mmm:)
  • Buraya kadar gelmişken laz böreğine çok benzeyen galaktoboureko yemek gerek. Ben Meis'de yemiş tadına doyamamıştım.Laz böreğini bilmeyenler için birçeşit muhallebili baklava denebilir.
HALKİDİKİ ( CHALKİDİKİ ), HAZİRAN12
Halkidiki ,Yunanistan'ın kuzeyinde yeşillikler içinde güzel mi güzel bir yarımada.Selanik'e çok yakın olduğundan Selanik'in yazlık bölgesi diye adlandırılıyor.Bu yüzden haftasonu trafiği çok yoğun oluyor ki biz bizzat yaşadık.
Greek Riviera da seçenek çok.Küçük aile işletmesi tavernalardan gurme restaurantlara, 5 yıldızlı otelden karavana kadar birçok şekilde yeme-içme ve konaklama imkanın var.Tercih senin.Biz aile işletmesi, küçük bir otelde konaklamayı tercih ettik ve çok memnun kaldık.
Halkidiki 3 parmaklı ele benzetilir. Doğudaki parmak Athos,ortadaki Sithonia ve en batıdaki de Kassandra.Önce kısaca bölgeleri biraz anlatayim sonra tekrar bizim rotamıza döneriz

AthosManastırlar dağı Mount Athos 'un bulunduğu parmak.Bölge tamamen tapınmaya adanmış.20 adet ortodoks kilise var.Keşişlerin huzuru ve adanmışlığı için kadınların girmesi yasak.Ancak erkeklerin girmesi de çok kolay değil.Birçok izin kağıdı alman gerek.Ancak tekneyle manastırların çevresinde turlayabiliyorsun.Quranoupoli, Mount Athos'un hemen yakınındaki yerleşim yeri.Tekne de buradan kalkıyor.Yetişkin 18 euro, çocuk 9 euro.
ATHOS

Sithonia,Ortadaki parmak.Birçok tavern,plaj,turistik tesis var.Yarımadanın batısından başlarsak Nikiti'den Neos Marmaras'a kadar olan bölge turistik tesis açısından çok yoğun.Neos Marmaras bölgenin en gelişmiş yeri. Porto Carras'daki luxury resort çok meşhur,denizi de çok güzel,Sithonia'nın en güzel denizi denebilir.Porto Koufo manzarası çok güzel salaş balıkçılar var,doğuya doğru dönersek Armenistis 600 m.uzunluğunda mavi bayraklı plaj.Oldukça populer.Sithonia'nın en uzun kumsalı.Vourvourou da buz gibi deniz ve salaş balıkçılar var.
Biz bunlardan sadece birkaçını görebildik.Tatilimizin bir gününü Sithonia Körfezi tekne turuna ayırdık.Sithonia'yı kısmen görebildik sadece.

Kassandra Halkidiki'nin en kalabalık ve gelişmiş bölgesi.Yine batıdan başlarsak Potidea yarımadayı anakaraya bağlayan kanalın olduğu yer.Sani bölgenin popüler holiday resortunun olduğu yer,Sani Beach, çok büyük ve çok güzel bir tatilköyü.Nea Skioni antik yerleşim bölgesi, Paliouri mavi bayraklı, tüm Halkidiki'nin en güzel beachi denebilir.Polihrono otelimiz burda,mavibayraklı ve sakin bir yer.Kriopigi , Kallithea, çok kalabalık,  curcuna,Halkidiki'nin en kalabalık bölgesi beach barlar, tavernalar, cafeler ne ararsan var. Athitos 300 yıllık tarihi güzellik, lokasyonu muhteşem tepeden sonsuz deniz manzarası, Toroneos Gulf ayaklarının altında , geleneksel mimari yapıdaki evleri görülesi.Özellikle akşam manzara çok güzel.Nea Fokea bizans kulelerinin yeraldığı küçük balıkçı kasabası,oldukça sevimli.Biz Kassandra'da kaldığımızdan dolayı tüm yarımadayı turladık sayılır.

Tüm Halkidiki'yi gezmek için minimum 1 hafta gerek.Oysa bizim sadece 4 günümüz var.Bundan dolayı Athos'a hiç uğramadık,Sithonia'nın tekne turu ile birkısmını gördük.Otelimiz Kassandra'da olduğundan dolayı tatilimizi burada geçirdik.

Polihrono, mavi bayraklı.Sahil iğne atsan yere düşmez lakin hiçbir sıkıntı ve kargaşa yok.Son derece keyifli.Biranı, aynı zamanda şezlonglarını kullandığın tavernada, masada oturarak içersen 2.80 euro,tavernadan sahile istersen 4 euro, bizahmet gidip iki adım ötedeki marketten alırsan 1 euro:) .Akşama kadar deniz güneş yayılmaca.Otelimiz,Agrogiali Hotel.suit oda+ kahvaltı, euro 72.Küçük, sevimli, tertemiz bir otel.Sahibi Lazurus'u ayrıca uzun uzun anlatmak gerek.Çok
misafirperver,güleryüzlü,sımsıcacık bir adam. Bizi memnun etmek için elinden geleni ardına koymadı.Her daim ikram.Akşam yemeği sonrası Metaxa ve greek cafe ikramı ,deniz dönüşü buzgibi kayısı ikramı ,ayrılırken de her aileye birer kavanoz kayısı reçeli :) Tekrar gitsem hiç düşünmeden yine burada kalırım.Akşam rotamız Afytos (Athitos).

Afytos tatilin en güzel destinasyonu.Restaurantlar keyifli,evler geleneksel mimaride,manzara uçsuz bucaksız deniz.Ben burada çok şık bir restaurant belirlemiştim.Sousourada. Ancak gelgör ki o akşam hem dünya kupası maçı var hem de ortam bize göre çok romantik. Bizi çoluk çombalak daha gürültüye müsait bi yer paklar deyip bir başka yere gittik.Maçımızı da seyrettik,kimsenin romantizmini bozma derdi olmadan rahat ve gürültülü :) bi şekilde yemeğimizi de yedik.Levrekten spagetthiye,uzodan iceteaye,kızartmadan ahtapota yedik içtik toplam 170 euro verdik.Ta Bakaliarakia Tou Pirati
AFYTOS

Sithonia tekne turu,Kassandra'da yeralan Pefkohori'den kalkıyor.Muhteşem otel sahibimiz Lazurus'un bize yolluk olarak hazırladığı domateslerimizi,sandviçlerimizi,istemememize rağmen ısrarla çantamıza koyduğu bir torba haşlanmış yumurta ve kavunumuzu:)))) kapıp yola çıktık.Pefkohori bizim otelden iki durak sonrası.Cümbür cemaat tekneye doluşup doğru Sithonia'ya.Karşı yakadaki ilk durak Toroni.Salaş bir yerde mola ama deniz harika.Denize girdik, bişeyler içtik.Porto Carras 'ı denizden gördükten sonra Neo Marmaras'da yemek ve alışveriş molası.Neo Marmaras diğer yerlere göre oldukça büyük ve hareketli.Sonrasında tekrar balık istifi gibi tekneye doluşup adaya, Kelifos'a.Neo Marmaras'ın hemen karşısında.Burada tekneden turkuaz rengi denize kendimizi bıraktık,balıklarla yüzdük.Akşam 17h00 de Pefkohori'de pestil gibi indik.Yetişkin 22 euro,çocuk 11 euro.Akşam rotamız Nea Skioni.
PEFKOHORİ

TORONİ

NEO MARMARAS
KELİFOS
Nea Skioni.Deniz kenarında oldukça sessiz ve sakin bi balıkçı kasabası.Birkaç tane aile işletmesi taverna var.Onu mu seçelim bunu mu derken sonunda oranın en kötüsünü seçme becerisini gösterdik.Garsonlar o kadar yorgun ve bitkin ki bişey istemiyelim diye gözteması kurmamak için ellerinden geleni yapıyorlar.Balık kömür halde mi geldi şefin spesiyalitesi böyle yapacak birşey yok, buz mu bitti hooop bi koşu kapıverip gel mutfaktan bizahmet,masada tabaklar yığılı mı kaldı, topla yan masaya at veya bulduğun herhangi bi yere tıkıştır, küllükleri boşaltalım olmadı kahveyi de biz yapalım:))) Ama şimdi allah için yediğimiz en güzel kabak kızartmayı da burda yedik biz en güzel balığı yemeği beklerken.Sıkıntı yok,bizim keyfimizi hiçbişey kaçıramaz.Şöyle bi sofrayı kaldırıp ipad ortaya çıkar sürpriz hoparlörüyle beraber:)Başlar şarkılar çalmaya ve eşlik edilmeye.Çocuklar bizi zarzor toparlar ve otele dönülür.:)
NEA SKİONİ

BİZ GİTTİK SİZ GİTMEYİN:)

Paliouri, Kassandra'nın güneyi daha yeşil,biraz Marmaris havasında.Polihrono'dan Paliouri' ye giderken yol çok keyifli.Zakkumlar kocaman ağaç olup, tüm yolu sağlı sollu kaplamış,renk cümbüşü içinde topraktan yola fışkırmış.Koursaros Beach Bar, Çeşme'dekileri hiç aratmıyor.
Giriş ve otopark ücretsiz.Hiç alışkın değiliz biz bu duruma.Beach çok güzel , deniz çok güzel, sırtını dayadığın doğa çok güzel bide devamlı çocuklardan biri kaybolmasaydı daha iyi olacaktı.Çocuklar watersportsda anababalar deniz içinde şezlongda, gel keyfim gel.Akşam üstü mojito ve 80'ler partysi...E daha nolsun.Akşam rotamız Nea Fokea.
KOURSAROS BEACH-PALİOURİ
Nea Fokea Cunda'ya benzettim.Burada gün batımını kaçırmamak gerek,Bizans kulelerinin gün batımında aldığı renkler harikaydı.Bu gece değişiklik yapıp, nerdeyse hiç meze almayıp, uzodan da vazgeçip balık şarap yaptık.Balık çorbası,levrek,tekir, midye,ahtapot.Hesap euro 280.Yediğimiz en güzel ve en pahalı yemekti.Ta Kymata Seafood Restaurant.
NEA FOKEA

Posidi, Poseidon'un kutsal bölgesi.Uçsuz bucaksız sahil.Birkaç tane beachbar var.Oldukça güzeller.Dalgalı günlerde burda deniz daha sakin oluyormuş,öyle dediler.Sahilde yürüyüş ardından yemek.Sardines,omlet,biftek,ahtapot,midye dolma,hamsi masada ne ararsan vardı.Lokantayı kuruttuk da denebilir.Hepsi çok lezzetliydi özellikle gavros ve sardines.Hesap 120 euro:)))
POSİDİ
Kriopigi ,Otelden bi durak sonrası.Acayip hareketli ve kalabalık.Barlar,cafeler,oteller vs.Bizim buraya gitme sebebimiz Tpizoni ( trizoni) Restaurant . İçerisi hiç tahmin etmediğimiz kadar güzel.Herkes steak yedi,housewine içtik.Ayrıca midyeli risotto,midyeli linguen,şeftali ve taze bademle şenlendirilmiş salata.Gecenin sürprizide yakışıklı sahibinin bizim için hazırlattığı lokma ve irmik helvası ikramıydı.Lokmayı burda şerbet yerine bal yada çikolatalı sosla servis ediyorlar.İrmik helvası ise tamamen bize özeldi.Sahibinin söylediğine göre babaannesinden öğrenmiş irmik helvası yapmayı.Yediğimiz içtiğimiz çok lezzetliydi günlerdir uzo ve kızartma yemekten perişan haldeydik mola iyi geldi.Bir Afitos birde burası için tekrar Halkidiki'ye gelinir.Hesap euro 200.

TPİZONİ

Tatilin Halkidiki bacağı nihayetlenmiş bulunuyor sırada Thassos var.

Halkidiki olmazsa olmazları...
  • Sousourada Afytos'da romantik bir akşam yemeği yunan mutfağından,
  • Günbatımında Nea Fokea'da bir kadeh şarap,
  • Trizoni'de midyeli risotto,
  • Korsan gemileriyle Mount Athos tekne turu,
  • Sani Beach'de konaklamak hernekadar Lazurus'un yeri doldurulamasada:)
  • Petralona Cave yolunuzun üzerinde 700.000 yıllık iskeletlerin bulunduğu yeraltı mağarası ,ilginizi çekerse,